Crowdsourcing

Hoe kun je als organisatie gebruik maken van de ‘wisdom of the crowd’ door crowdsourcing op de juiste manier in te zetten?

 

Crowdsourcing kom je in het dagelijks leven vaker tegen dan je in eerste instantie zou denken.

Het bekendste voorbeeld is Wikipedia, waarbij groepen vrijwilligers hun kennis vastleggen in plaats van experts van één bedrijf. Maar ook de ‘virale’ filmpjes op Youtube en Facebook zijn voorbeelden van het enorm snel bereiken van een grote groep mensen. En wat te denken van diensten als Amber Alert, Uber of Airbnb? Allemaal verschillende, nieuwe en uiterst succesvolle voorbeelden van crowdsourcing.

Hoe kun je als bedrijf gebruik maken van de ‘wisdom of the crowd’ en crowdsourcing inzetten? Welke vorm kies je, bijvoorbeeld co-creatie, online participatie of crowdfunding? In elk van deze vormen wordt de crowd om verschillende soorten input gevraagd.

Wij hebben succesvolle crowdsourcing projecten uitgevoerd voor gemeenten en woningcorporaties (burger- en bewonersparticipatie), bedrijven en not-for-profit organisaties.

Als je behoefte hebt aan professionele crowdsourcing ondersteuning, dan kunnen we je volledig begeleiden. Op basis van ons “7-stappenplan voor succesvol crowdsourcen” helpen we je in alle fases van het crowdsourcing proces: van het bepalen van je doel, de impact die het heeft op je organisatie tot de communicatiecampagne en de inzet van media.

 

Vraag een gesprek aan

Wil je een afspraak maken of ons een vraag stellen, vul dan onderstaand formulier in.